תיבת נח #75 — נפרוק את כל הזכרונות מנשקם

asleepintheback.jpg

התלבטתי אם לקרוא לה בשמה או בשם Bring That Minute Back, ובסוף החלטתי שהולם יותר בעברית. Elbow קבלו את הערכתי בכך שעטיפת האלבום שלהם מככבת בראש פוסט זה. אם לא בא לכם לקרוא את כל הגיגיי, דלגו לסוף הפוסט, לפלייליסט וללינקים להורדה. אני מציעה לפחות לעבור על שאר הלינקים ולהוריד את שתי ההשפעות החזקות על התכנית הפעם.

התכנית שודרה בלייב ב-8.7.09. תהליך העריכה היה מעניין יותר הפעם, וגם סיפרתי עליו כשפטפטתי בין השירים (אני חייבת לציין שיצאתי עילגת במיוחד הפעם. אבל השירים שווים את זה, לדעתי). בזמן האחרון אני מרבה לבקר באתר www.indie.co.il אחרי שלבושתי הרבה נפקדתי ממנו בחודשים האחרונים. באחד מביקוריי אלה שם הגעתי לאוסף שערך y99, “ביקורים אישיים“. כמעט כל קטע באוסף מוקדש לגולש אחר באתר, ואולי עצם זה שמאד אהבתי את השיר שהוקדש לי גרם לי לחוש לגיטימציה ולהעתיק צמד שירים ממנו, כמו שהוא, לתכנית. זה למעשה הצמד שפותח את התכנית הזו, ולפני שנעבור אליו רק אמליץ לכם להקשיב בעצמכם לאוסף, הוא נעים ומקסים וחביב עליי עד מאד.
הצמד שפותח את התכנית הוא שירים מס’ 7+8 באוסף, ואחרי ששמעתי אותם אוטומטית הפסקתי לשמוע את האוסף ברצף (סליחה, יאיר) וניגשתי לערוך את התכנית. משהו בהם מאד הזכיר לי את “מיצי פולק“- שם חיבה לתכנית פולקית במיוחד של “מיצי שחורה“, אולי התכנית הטובה ביותר שהיתה אי פעם ברדיו הר הצופים. המלצתי עליה לא אחת, ואני עדיין עומדת מאחורי זה. מהתכנית הספציפית הזו שלפתי צמד שירים- השיר של Changes והשיר של Forest, ורק בשלב הזה בעצם התחלתי לערוך בעצמי, בלי השפעות זרות.

Powder Blue של Elbow היה אחד השירים החביבים עליי בעשור האחרון. לקח לי זמן להתאהב ב-Asleep In The Back, אלבום הבכורה שלהם, אבל מאותו רגע נפלתי שדוּדה.ביחד איתו נשזרו שירים נוספים מהעשור האחרון (אלי לס, יהודה לדג’לי) בקטעים ותיקים יותר שלא הצליחו למצוא את מקומם בתיבה עד עתה (הסמית’ס, סוניק יות’ שקפצץ קצת בסוף)- וכמובן שלום גד, שעדיין לא נמאס לי ממנו, בתכנית השלישית ברצף.

השלישיה הסוגרת את התכנית היא מכוסחת מעט יותר ביחס לאופי הפולקי/ העדין של התכנית, הולכת משיר מצוין של לו ריד מ”ברלין” שאני מאד אוהבת, דרך רדיוהד בימי הרוק שלהם, עד לניק דרייק שזוכה לעדנה מחודשת באזניי בחודש האחרון.

Alexi Murdoch– Home
Born Heler- No More Lamps In The Morning
Changes- Bleeding Out Your Feelings Evermore
Forest- The Midnight Hanging of A Runaway Serf
Elbow– Powder Blue
The Smiths– Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
Sonic Youth– Little Trouble Girl
אלי לסרחם הסילון
יהודה לדג’לי– חברון
אלברט סופר– בלוז המלך ג’ורג’ (לייב ברדיו הר הצופים, מתוך Where is the Hummus)
שלום גד– סוף המדבר
Lou Reed– How Do You Think It Feels
Radiohead– The Bends
Nick Drake– Pink Moon

האזנה / אייקאסט

3 Responses to “תיבת נח #75 — נפרוק את כל הזכרונות מנשקם”

  1. y99 Says:

    😉
    קודם תודה.
    גילית לי אוצר – את תכניות ‘מיצי שחורה’ כשהתכנית שכללה את שני הקטעים כאן – מהממת ביותר. שומע אותה ברצף והקטע של Changes כ”כ יפה. ויש שם עוד 30 תכניות בערך.. – נהייתי עשיר ברגע. תמיד מפתיע אותי מחדש איזה חסד מוזיקלי ואלוהי היה בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים. וגם חתולים אז בכלל.. כנראה שענבל זה שם מוצלח 😉

  2. ענבל מ Says:

    מיצי שחורה מדהימה. גם האדם, וגם התכנית.
    וענבל זה בהחלט שם מוצלח (אם יורשה לי להיות יהירה לרגע).

  3. tamarmal Says:

    צריך ליזום עצומה למען השבת מיצי שחורה לארץ בכלל ולרדיו הר הצופים בפרט.

Leave a Reply

