מיקס רשת ג’

לרדיו הר הצופים יש שעה ברשת גימל מזה שבועיים. היא משודרת בימי שני בשעה 17:00, ובשבוע האחרון אני ערכתי את המוזיקה. מפאת זכויות יוצרים לא ניתן להעלות לרשת הקלטה של התכנית, אז אני מעלה מיקס ללא דיבורים של מה שערכתי. בנוסף תיארתי (באריכות מה) את תהליך העריכה ובחירת השירים לשעה זו, ואתם מוזמנים להאזין, לקרוא ולהעלות לכאן רשמים.

– – –

פלייליסט מיקס רשת ג’, ששודר במקור ב-8.6.09

1. אריק אינשטיין- הימים הארוכים העצובים
2. חוה אלברשטיין ואריק סיני- שוב
3. הכל עובר חביבי- האורח
4. מנגו- בת שש עשרה הייתי
5. טנגו- עיניים ירוקות
6. אנטיביוטיקה- פלסטיק ריק
7. יוני רכטר ועלי מוהר- שיר נבואי קוסמי עליז
8. ג’נגו- כמו פעם
9. אסף ארליך- תניחי תורה
10. איפה הילד- לאן לאן
11. מאיר אריאל- לא תתפוס אותי
12. אלי לס- רחוק מהמשק
13. יצחק קלפטר- צליל מכוון

המיקס ניתן להורדה או להאזנה באייקאסט

בבואי לערוך רשימה זו זכרתי שעם כל אהבתי לרדיו הר הצופים, לא יוצא לי בכל יום לערוך שעה ברשת ג’. השתדלתי מאד לעמוד בכל ההנחיות שהנחיתו עלינו מגימל, ונראה לי שמצד אחד הצלחתי ומאידך גיסא גם כללתי ברשימה זו רק שירים שאני מחבבת.

למעשה, כשהתחלתי לתכנן את השעה הזו, רציתי מאד להכניס את השיר “ענבלים” של ששת (ועיניכם הרואות/ אזניכם השומעות שהוא נשאר בחוץ בסופו של דבר). בנסיונות ללהטט בינו לבין שירים אחרים שיתאימו סביבו, הגעתי לאלבום “מזל גדי” של אריק אינשטיין ושלום חנוך, והחלטתי פשוט להתחיל משם.

מאחר ונעם גילאור, מנהל רשת ג’, התעקש שנפתח את השעה בכמה שירים הלקוחים מהתכנית המיתולוגית “ארבע אחרי הצהריים” (גל”צ), המשכתי באותו קו וחשבתי על “שוב” – תחילה בביצוע של שמוליק קראוס וג’וזי כץ. או אז נזכרתי שאני עורכת שעה לשידור ברשת ג’, ושיש סיכוי שאבא שלי יקשיב לה – ואבא שלי יודע שאני מתקשה לחבב את ג’וזי כץ.  אם כך, בחרתי בביצוע המשותף של חוה אלברשטיין ואריק סיני.

הרבה תכנונים שהיו לי לא בדיוק צלחו, אלא קבלו מעין טוויסט. בהרהורים הראשונים חשבתי לכלול את “תלווי אותי” של הכל עבור חביבי, שיר שאני מחבבת מאד וכבר נכנס לתכנית הערב שלי “תיבת נח“. בסוף נכנס “האורח” האובר-תיאטרלי.

בערך בשלב הזה הרגשתי שצריך להגביר את הקצב ועברתי לאייטם קצבי יותר – השיר של מנגו נבחר בהתאמה ל”עיניים ירוקות” החביב עליי כל כך ושנוכחותו בפייליסט לא עמדה בסכנה אף לא לרגע (לפחות מבחינתי). את “בת שש עשרה הייתי” עינת היתה משמיעה ביוטיוב (אולי קצת פחות מ”עוגן הרם”) בתקופות מבחנים, וחשבתי שהוא יתאים לאווירה האייטיזית המתבקשת שיוצר השיר של טנגו. אחריהם קפצתי שני עשורים קדימה והכנסתי את שיר האלטרנטיב הראשון בשעה זו (נראה לי שמגיע לי צל”ש על שהצלחתי להחזיק מעמד חמישה שירים שלמים) – “פלסטיק ריק” של אנטיביוטיקה. שיר זה לא יצא באופן רשמי והוא שייך להרכב חביב על אנשי התחנה (הר הצופים, לא גימל). אגב, אנחנו כל כך אוהבים את השיר הזה עד כדי כך שהוא נכנס לפיילוט שהכנו לפני השידורים בגימל ואף לתכנית הראשונה, הקודמת, אך נשמט ממנה בצער רב בין כל שינויי הפלייליסט.

 גילאור הנחה אותנו להפריד “שירים מהשוליים” בשני שירי מיינסטרים, וכך עשיתי. כדי להשקיט קצת, ולא רק את המצפון, נכנס “שיר נבואי קוסמי עליז”- מעין ירידה לצורך עליה (הכל יחסי). אחר כך החלטתי שאין מספיק רוק בשעה הזו, ובצר לי פניתי לניינטיז; כך נכנס “כמו פעם” של ג’נגו, שמבחינתי מעולם לא היה כל כך מיינסטרימי. עם זאת, דווקא בפעם האחרונה ששמעתי אותו ברדיו ממלכתי זה היה בגימל, ועוד בשעות הבוקר. חוץ מזה, כבר היו שירים של מנגו ושל טנגו, אז למה לא גם ג’נגו? צריך לתת למגישים (תמר ונתי) משהו להתלוצץ עליו.

אמן  נוסף שהיה לי חשוב לתת לו במה הוא אסף ארליך. בשנתיים האחרונות הוא דווקא זכה למעט הכרה, ודווקא אני קצת שכחתי ממנו, אבל קשה לי להתעלם ממנו לגמרי מאחר וכן ניתן להחשיבו כאחד האמנים האהובים עליי. השיר “תניחי תורה” לקוח מאלבום הבכורה שלו, שיצא ב-2003 . זה שיר שאני מאד אוהבת- ואני יודעת שאני לא היחידה. אחרי שסיימתי לערוך את הרשימה הזו גיליתי שארליך מופיע בלבונטין 7 בתל אביב ביום ו’ (12.6.09), אחרי זמן מה נטול הופעות – ונזכרתי שאת “תניחי תורה” הוא כמעט ולא מבצע בלייב (וראיתי יותר משתיים-שלוש הופעות שלו). אני עדיין שוקלת אם ללכת או לא.

אחרי ארליך היה מתבקש וצפוי לעבור לשיר של איפה הילד, ממספר טעמים:
– הם אחד מהרכבי דור הרוקסן שאני הכי-הכי אוהבת. אפילו שבעז טוען שכל ההרכבים ההם נשמעים בדיוק כמו אואזיס, ואת אואזיס אני ממש לא סובלת (בלשון המעטה).
– את אלבום הבכורה של ארליך הפיק מוזיקלית חמי רודנר, המהדרין גם יוכלו לשמוע אותו בקולות ב’ של כמה מהשירים באלבום. כך גם שמעתי לראשונה על (ואת) ארליך, כשהוא התארח ב”מוזיקה היום” של קוטנר, עוד בימיו בגל”צ, כמלווה של רודנר.
השיר “לאן לאן” לקוח מהאלבום האחרון של “איפה הילד”, אם לא מתייחסים לאוסף שהוציאו בדמי ימיהם, והוא אהוב עליי זה מכבר.

הגיע הזמן לאייטם הסוגר ופה כבר ממש הייתי בלבטים. מבט מהיר על הרשימה הסגיר שמשהו חסר. איך, איך דילגתי על הלייבל פיתקית?
אוטומטית חשבתי על “רחוק מהמשק” של אלילס, מתוך אלבומו האחרון “נוף פשוט”. הבחירה היתה ודאית מאד מבחינתי אך התקשיתי לבחור שני שירים שיתאימו לו. בניגוד לשאר הפלייליסט, שנערך כמעט בלי להקשיב לשירים, על סמך אסוציאציות (להוציא חלקו הראשון), בנסיעות, בבית קפה בהרצליה-פיתוח, בעבודה – בשביל לסיים את האייטם הזה נסעתי לרדיו וישבתי מול המחשב, הקשבתי לרוב הספריה העברית ובחרתי ב”לא תתפוס אותי” של מאיר אריאל לפני וב”צליל מכוון” של קלפטר אחרי. שני שירים אלה נשמטו בזמן אמת בשידור, מפאת חוסר זמן. כולי תודה לנתי שאמר שזו שליחות להשמיע את אלי לס בגימל – גם אני הרגשתי כך ואני שמחה מאד שזה מה שקרה בסופו של דבר.

כמובן שאין לי מושג איך היה השידור, מעבר למה שכמה חברים סיפרו לי, מפני שהייתי בעבודה באותה השעה. בעודי כותבת שורות אלה עוד לא הקשבתי להקלטה של המשדר, אבל החלטתי להעלות מיקס של כל השירים הערוכים ברשימה, כדי שתבינו איך זה מהצד שלי. כמה שאני גאה ברשימה הזו. ואיך מי שהיה מעז לגעת בה ולשנות אפילו צליל אחד היה מאבד את האזניים שלו. אם זה מה שהוא חושב, כנראה שממילא הוא לא עושה בהן שימוש.
והמבין יבין.

ענבל (צ’ילי)
ירושלים, יוני 2009

2 Responses to “מיקס רשת ג’”

  1. diamondog Says:

    חייבת להודות שהכל עובר חביבי קיים אז אה שוק טו מי במיוחד בפזמונים מלאי הפאתוס (תענוג)
    אחלה כייף השעה.

  2. ענבל מ Says:

    שמחה שנהנית. לעניות דעתי זה אחד הדברים הכי טובים שערכתי עד כה (במשבר עריכה לקראת התכנית הקרובה…).

Leave a Reply

