כל-כך קר באלסקה

lou-reed-sized-large-msg-118324332554.jpg

וכאן- כה חם.

אני מאד מקווה שפוסטים מסוג זה לא יהיו יותר מדי נדירים כאן.
אם הבלוג הזה יכיל רק רשימות שידור, אני אשתעמם למוות.
ועכשיו לענייננו. 

בעשרת הימים האחרונים התקיים פסטיבל הקולנוע בירושלים.
לצערי, יצא לי להגיע לפסטיבל רק ביומו האחרון, לסרט אחד בלבד; ברלין של לו ריד
 

“ברלין” הוא אלבום הסולו השלישי של לו ריד. הוא גם האלבום החביב עליי ביותר שלו. האלבום יצא ביולי 1973 ונכשל מסחרית. הכשלון היה כה צורם, שלו ריד החליט לזנוח את האלבום הזה ולא לבצע קטעים ממנו בהופעות. במהלך השנים, ברלין איבדה את החומה שחילקה אותה, ואנשים התחילו להבין את הגדוּלה של “ברלין” של ריד. ב-2007 הוא אימץ להקה של 30 איש ומקהלה בת 12 איש, ויחד הם הסתובבו בעולם והופיעו עם שירים מתוכו. הבמאי ג’וליאן שנאבל אסף כמה מההופעות האלה יחד לכדי הסרט שראיתי בצהריים.אני יכולה לספר לכם לא מעט על האלבום הנפלא הזה, אבל קצת מאוחר, אז הנה לינק לערך של האלבום בוויקיפדיה. האמת? יצא להם ערך מוצלח מאד. 

להגיד שהתלהבתי מהסרט יהיה קצת לא נכון.הוא נפל עליי ביום מנומנם במיוחד, ולכן יצא שניקרתי תוך כדי ההקרנה (אין פה איזה אייקון מתבייש?), והתעוררתי בשירים האהובים עליי. את הסרטונים הקטנים שליוו מעט מהשירים לא כל כך אהבתי.לטעמי, אין בסרט הרבה מעבר לצילומי ההופעות החיות. לפרקים הרגשתי כאילו ריד מופיע במרחק שני מטרים ממני, בעיקר בקטעים בו מתמקדים בו וניתן להבחין מקרוב בקמטים שלו, בהתעקלויות פיו בין המילים, בווריד ארוך משורטט על אמתו כשהוא מניף אותה אל-על. זה קצת כיפר על זה שפספסתי את ההופעה שלו בארץ ב-2000 (הלכתי לרדיוהד שלושה ימים אחר כך). אז לא נפלתי מרוב התלהבות, אבל בהחלט נהניתי. היה מגניב. והיה ממוזג. 

וכדי שלא תגידו שאני לא משקיעה, במוצ”ש בשתיים בלילה, צירפתי שני שירים;
האחד- אחד השירים האהובים עליי ביותר ב”ברלין”, Caroline Says II.
השני- ביצוע של אנת’וני והג’ונסונז לשיר של הוולווט אנדרגראונד, Candy Says. בסרט יש ביצוע משותף של לוּ ושל אנת’וני לשיר הזה. אני לא נוטה לחבב את הבכיין הזה, שאת קולו זיהיתי בסרט מיד (והקצתי), אבל וואלה, זה בכלל לא רע. הנה, תקשיבו בעצמכם וחושו להסכים איתי (או לסקול אותי באבנים. וירטואליות). 

אני לא יודעת אם הסרט יוקרן בארץ- בסינמטק או באולמות אחרים. אם אתם בקטע של לו ריד/ של קולנוע דוקומנטרי על מוזיקאים מעולים/ הופעות חיות בעשירית מהמחיר (או כמה שזה לא יהיה), לכו. 

שבוע טוב!

Leave a Reply

